Razorgore taktika
forrás: http://leftoversraiding.org/groupee/forums/a/tpc/f/77010864/m/989104816
fordítás: Larenon
Vissza a kezdőlapra
A fordító megjegyzése:
Az alább következő leírás egy fordítás, tehát a taktikát nem én írtam. Ha a taktika hibás, azért az eredeti szerzőt kell hibáztatni. Ha a fordítással van hiba, azért pedig Larenonnak kell jóváírni mínusz 50 DKP-t. Egy két szó a fordításról: igyekeztem néhány dolgot magyarítani, hátha van olyan aki nem vágja még pontosan a "szakkifejezéseket". Ezekről itt egy rövid összeállítás:
"tap" - ezt a szövegben "besebzés"-nek fordítottam, azt jelenti, hogy a mobot kicsit megsebezzük, hogy ne vándoroljon el mindenfelé
"CC" - crowd control, ezalatt a mobok helyben tartását illetve lassítását, értjük, frost nova, hamstring, druida hibernate, stb.
"mob vonat" - majd látni fogjuk, hogy a taktikában fontos szerepet kap a kiteolás, de itt aztán ezt a dolgot maximálisan használjuk, aminek eredménye, hogy egy-egy kiteoló mögött hosszú sorban futnak majd a mobok, ami pont úgy néz ki, mintha egy vonat lenne, ezért nevezzük mob vonatnak azt a sor mobot, ami egy-egy kiteoló mögött megy.
"kiteolás" - ez ugye csak annyit jelent, hogy fogunk egy mobot és futunk előle, ő meg fut utánunk és reménykedünk, hogy nem ér utol. Egyszerűen hangzik, de a kiteolás valójában komoly munka! Razorgore kiting is serious business.
A fenti kifejezéseket mondom csak azért magyaráztam meg, mert nyilván az emberek 99%-a tudja, de most ne azon az 1%-on múljon már, aki véletlenül nem vágja pontosan.
Kellemes olvasgatást. :-)
Larenon
Razorgore the Untamed taktika
A Razorgore gyakás meglehetősen bonyolult dolog és azt igényli, hogy minden kaszt minden tagja egy bizonyos szerepet töltsön be, a lehető legkevesebb hibával, ha sikeresek és győzedelmesek akarunk lenni. Sokkal kaotikusabb bármely ez előtti endgame csatánál és olyan kihívásokat állít a raid elé, amilyeneket eddig még sehol máshol nem tapasztalhattunk a World of Warcraft világában.
Sajnos ez a bonyolultság azt jelenti, hogy a csata teljes, alább következő leírása igen hosszú! Előre is elnézést kérek ezért, de emiatt a Blizzardot szidjátok.
A Környezet
A Razorgore csata Blackwing Lair első szobájában történik. A csata előtt nincsenek trash mobok, tulajdonképpen azonnal kezdhető amint az egész raid betöltődött a zónába és felkészült a csatára. A szoba maga egy nagy téglalap alaprajzú. Az egyszerűség kedvéért "északi" iránynak azt az irányt tekintjük amerre nézel amikor először töltődsz be Blackwing Lairbe. Így Razorgore szobájának a belépésedkor tőled balra eső része "nyugat", a tőled jobbra eső része pedig "kelet".
A szoba keleti és nyugati falán, középen emelvények vannak. Razorgore the Untamed a keleti emelvényen kezd, az Orb of Command pedig a nyugati emelvényen van. Az Orb of Commandot 3 nem-boss ork védi: Grethok the Controller és 2 Blackwing Guardsmen.
Az északi és a déli falak mentén 8 darab, részben zárt beugró van (2-2 jut a szoba négy sarkára), amelyeken szabadon át lehet járni. A Razorgore csata alatt megjelenő mobok mindegyike valamelyik beugróból jön elő.
Szétszórva a szobában a földön illetve az emelvények tetején összesen 30 nagy tojás van.
A szoba északi végén egy kapu van, amely kiinduláskor zárt állapotban van, és csak akkor nyílik meg, ha Razorgore-t megöltétek. A szoba déli végén egy kiinduláskor nyitott kapu van, ami bezárul a Razorgore csata kezdetekor. Ez a kapu a csata során végig zárva marad és akkor nyílik csak meg, ha Razorgore-t megölitek, vagy ha resetelődik a csata egy wipe után.
A Fázisok - Áttekintés
A csata két fázisból áll. Az 1-es fázis során az Orb of Command segítségével mind control alatt tartjuk Razorgore-t és elpusztítjuk vele a szobában levő 30 tojást, és ezalatt próbáljuk túlélni a Blackwing Mage-ek, Blackwing Legionnaire-ek és Dragonkinek folyamatos rohamát, akik szabályos időközönként spawnolnak. Ha ezt sikeresen teljesítettük, kezdődik a 2. fázis, amelynek elején Razorgore hp-ja fullra töltődik, az összes többi mob pedig eltűnik. Ekkor kell magát Razorgore-t megölnünk.
Az 1-es fázis 3 alfázisra osztható az alábbiak szerint:
1. A Pull (1a) - Lehúzzuk a nyugati emelvényről Grethok the Controllert és a 2 Blackwing Guardsment, eközben a kijelölt orb kontrollerünk odarohan a helyére, hogy átvegye az irányítást Razorgore felett. Grethokot és a két Guardsment gyorsan leöljük, eközben az orb kezelő elkezdi elpusztítani a tojásokat. Ezután a raid 4 sarok kontrol csoportra oszlik, ezzel készülünk elő a következő alfázisra.
2. Sarok kontrollálás és kiting (1b) - 30 másodperccel a csata kezdete után orkok és dragonkinek kezdenek spawnolni szabályos időközönként a szoba sarkaiban. Minden saroknál lesz egy kontrol csapat, akiknek az a feladatuk, hogy megölnek minden Orc Mage-et akik az ő sarkukban spawnolnak, valamint besebzik, helyben tartják vagy tankolják az összes Orc Legionnaire-t is, akik az ő sarkukban spawnolnak. Az összes Dragonkint kijelölt hunterek kiteolják, illetve a kontrol csapatok helyben tartják őket addig amíg valamelyik hunter hozzáadja a saját mob vonatához. Kijelölt warriorok pedig annyi Legionnaire-t kiteolnak amennyit csak lehetséges.
3. Káosz (1c) - Az utolsó Razorgore mind control körben, amikor már csak úgy 4 - 8 tojás van a szobában, használjuk Razorgore tömeges aggro generáló képességét, a Fireball Volleyt, amivel megszakítjuk az összes crowd controlt és áthúzzuk a szobában megmaradt összes mob aggroját Razorgore-ra. Az AOE fear, lassítás vagy snare képességekkel rendelkező összes karakter arra használja ezeket a képességeit, hogy totális káoszt okozzon a szobában. Ezeket a képességeket, esetlegesen egy újabb Fireball Volley-el megspékelve arra használjuk, hogy minimalizáljuk a Razorgore-ra illetve a raidre kiosztott sebzést, addig amíg az utolsó pár tojást is elpusztítjuk.
1a fázis - részletezés
A raid közvetlenül a bejáratnál, a déli kapunál gyülekezik és buffol. Miután a buffolás megvolt, az egész raid elvonul a két délnyugati beugró közötti területre, kivéve a kijelölt orb kezelőt. Ezzel közvetlenül délre leszünk Grethoktól és az orb emelvénytől. A kijelölt orb kezelő a szoba közepére megy, a lehető legközelebb az orb emelvényhez, anélkül, hogy aggrózná Grethokot. Razorgore emelvényének még a közelébe sem mehet senki.
Amikor a raid készen áll, Grethokot távolsági fegyverrel lehúzzuk az emelvényről. A pullal egyidőben a Guardsmen addokat sheepeljük. Az orb kezelő odarohan az emelvényhez, a falához tapad és átveszi az irányítást Razorgore felett; az orbot ugyanis lehet használni úgy is, hogy a kezelő nem megy fel az emelvény tetejére.
Grethok the Controller AOE lassító képességgel rendelkezik valamint egy egyetlen célpontra ható mind controllal. Gyorsan le kell DPSelni, majd rátérni a két Guardsmenre. Mindkét Guardsment egy warrior szedi ki a sheepből akkor amikor az előző célpont már 50% vagy kevesebb hp-n van. Kerüljük az AOE valamint a több célpontra ható támadásokat, nehogy idő előtt múljon el a sheep.
Miután ez a három ork halott, a raid 4 kontrol csoportra oszlik (lásd alább) és mindegyik csapat azonnal a szoba számára kijelölt sarka felé indul.
Az első Mage, Legionnaire és Dragonkin hullám 30 másodperccel a csata kezdete után spawnol. Ha az első három orkot sikerül elég gyorsan megölni, akkor az első hullám érkezése előtt mindenki kijön combatból és az így nyert másodpercekben mindenkinek lesz lehetősége arra, hogy feltöltse a hp-ját / manáját. Azonkívül ha valamelyik szerencsétlent Grethok vagy a Guardsmenek megölik, akkor egy priest vagy paladin fel tudja támasztani ezalatt a rövidke szünet alatt.
1b fázis - részletezés
A Razorgore csata normál raid elosztása a következő: 4 Druida, 5 Hunter, 6 Mage, 6 Rogue, 5 Paladin, 5 Priest, 4 Warlock és 5 Warrior. A raid ezen belül 4 sarok kontrol csoportra oszlik az alábbiak szerint:
- Minden sarokban van 1 ember az összes kasztból.
- A keleti sarkokban (északkelet és délkelet) van további 1-1 mage, míg a nyugati sarkokban (északnyugat és délnyugat) van további 1-1 rogue.
- A fennmaradó 4 raid tag (1 Hunter, 1 Paladin, 1 Priest és 1 Warrior) mindegyike külön sarkokba kerül és az 1b fázis során speciális feladataik lesznek (lásd alább).
A sarok kontrol csapatokat groupok szerint rendezzük a RaidAssistban. Az 1-es és 3-as group (a raid táblázat bal felső sarkában) az északnyugati sarokba megy. A 2-es és 4-es group (jobb felső) az északkeleti sarokba megy. Az 5-ös és 7-es group (bal alsó) a délnyugati sarokba megy. A 6-os és 8-as group (jobb alsó) a délkeleti sarokba megy.
Miután a mobok elkezdenek spawnolni a szobában, sarkonként 1-2 jelenik meg belőlük 15 másodpercenként egészen addig amíg el nem érjük a mobok számának maximumát (kb. 40) Általában amikor egy mob spawnol, egyenesen a két emelvény valamelyike felé indul el, felmegy rá, majd megáll, megfordul és kiválaszt egy célpontot akire közvetlen rálátása (Line of Sight) van. Néha egy-egy spawnolt mob elindul és megtámadja Razorgore-t, de ez elég ritkán fordul elő. A dragonkinok maximális száma egyszerre kb. 12, viszont a Legionnaire-ek és a Mage-ek számát csak a maximális mob szám (kb. 40) korlátozza.
Ebben az alfázisban az a cél, hogy öljük meg az összes spawnoló Orc Mage-et, kiteoljuk az összes Dragonkint és tartsunk helyben (CC) vagy kiteoljunk annyi Legionnaire-t amennyit csak tudunk. Ebben a fázisban a Legionnaire-eket csak akkor tankoljuk és/vagy öljük meg, ha *FELTÉTLENÜL SZÜKSÉGES*.
Az Orc Mage-ek fizikailag gyengék és a 3 spawnoló mob fajta közül nekik van a legkevesebb armorjuk és HPjuk. Távolsági Fireball támadásuk van, ami kb. 1-2 ezret sebez, valamint azonnali Arcane Explosionjük, ami kb. 600-800-at sebez. A humanoidokra ható minden fajta helyben tartás (CC), snare és lassító hatás alkalmazható ellenük.
Az Orc Legionnaire-ek közelharci mobok, elég jó armorral és HPval. Egyetlen célpontra ható, valamint cleave típusú közelharci támadásaik vannak, illetve egy különleges közelharci támadásuk ami nagy sebzést okoz Dragonkinek ellen. Ezért igen fontos megakadályozni, hogy a Legionnaire-ek nagy számban támadják Razorgore-t az 1c fázis során. A humanoidokra ható minden fajta helyben tartás (CC), snare és lassító hatás alkalmazható ellenük.
A Dragonkinek közelharci mobok, jó armorral és sok HPval. Elég kellemetlen közelharci támadásaik vannak. Csak a sleep (druida Hibernation vagy Razorgore "Calm Dragonkin" képessége), a fear és a hunterek Scatter Shot képessége hat rájuk, más módon lassítani vagy snare-elni nem lehet őket.
Minden kasztnak külön szerepe van és ebben a fázisban szabott feladatokat kell végrehajtaniuk az alábbiak szerint:
- Druidák - Az összes druida hibernálja a második Dragonkint amelyik az ő sarkában spawnol és addig hibernálja amíg egy kiteoló hunter felveszi és hozzáadja a mob vonatához. Miután egy hunter felébresztett egy hibernált Dragonkint, a druida felkészül rá, hogy hibernálja a harmadik Dragonkint amelyik az ő sarkában spawnol és így tovább. Miután a dragonkinek nem spawnolnak tovább, a druidák védekezően használják a hibernálás képességüket és az esetleg szabadon kószáló, kiteolatlan, az adott druida sarkába bekószáló dragonkinre pukkantják el. A druidák ezen kívül szükség szerint healelnek is, hogy életben tartsák a saját sarkukat, de ezt okosan kell csinálni, mert ezzel aggrót húzhatnak magukra.
A hunterek által kiteolt dragonkineket *NEM* szabad hibernálni.
- Hunterek - Mindegyik sarok huntere hunter's markot tesz a legelső Dragonkinre ami az ő sarkában spawnol, aztán aggrozza a markolt Dragonkint maximum szintű Distracting Shot, Arcane Shot és/vagy Serpent Sting kombinációjával. A hunter ezután kiteolja ezt a Dragonkint a szobán át, fel az egyik emelvényre, aztán vissza a másik emelvényen keresztül. Amikor a hunter visszaér a saját sarkához, felvesz egy másik Dragonkint akit ott altatnak, hunter's markot tesz rá, ezzel jelölve, hogy azt a Dragonkint adja hozzá a mob vonatához, majd a fenti képességek használatával felébreszti és aggrozza.
A kiteoló hunterek tartsák észben, hogy a Scatter Shot *hat* a Dragonkinekre és kizárólag utolsó esélyként ugyan, de lehet használni. A kiteoló hunterek mindegyike olyan csizmát használjon a csata során amelyiken van Minor Run Speed Increase enchant.
Az egyik huntert kiválasztjuk, ő lesz a célpont kijelölője (assist) Razorgore sleep képességének (lásd alább).
- Mage-ek - A mage-ek feladata, hogy megöljék az Orc Mage-eket amik az ő sarkukban spawnolnak és sheepeljék a spawnoló Legionnaire-eket. Az Orc Mage-ek távolról húzhatók Counterspellel. A sheepelt Legionnaire-eket sheepben kell tartani addig amíg valamelyik kiteoló warrior odaér, kiszedi a sheepből és hozzáadja a mob vonatához. Minden alkalommal, amikor a mage sheepelt Legionnaire-je hozzáadódik egy warrior mob vonatához, az adott magenek azonnal keresnie kell egy Legionnaire-t a saját sarkában, amelyiket még nem kiteolnak és azt sheepelnie kell a fentiekhez hasonlóan. A mage-eknek ezen kívül az azonnali varázslataikkal be kell sebezniük a saját sarkukban spawnoló Orc Mage-eket és Legionnaire-eket, nehogy elszökjenek a szoba más részeire.
A warriorok által kiteolt Legionnaire-eket *NEM* szabad sheepelni.
- Paladinok - A Paladinok a fő healerek az egész 1-es fázisban, törekedniük kell arra, hogy a saját sarkuk összes csapattagját életben tartsák, a kiteoló hunterekkel és warriorokkal együtt, akik a fázis alatt körbe körbe mennek a szobában. Minden sarokban lesz egy paladin aki annak a saroknak az elsődleges healere. További egy paladin sarokról sarokra halad és külön figyelmet fordít a kiteolókra (mind a Hunterekre, mind pedig a Warriorokra). A Paladinok használhatják Blessing of Protection képességüket szükség szerint annak érdekében, hogy megmentsenek egy healert a saját sarkukban, akin túlságosan felgyülemlett a healing aggro és emiatt veszélybe került.
- Priestek - Az egyes sarkokhoz beosztott Priestek besegítenek a saját sarkuk csapattagjai valamint a kiteolók életben tartásába az egész 1-es fázis során. A Priestek úgy használják a shieldjeiket és a gyógyításaikat, hogy lehetőség szerint minimális legyen a healing aggrójuk az 1-es fázis során. Ezen oknál fogva a Priestek legjobb ha az 1-es fázis során a saját sarkukban levő két beugró között állnak. A Priestek használják a Fade és Psychic Scream képességeiket védekezésképpen, annak érdekében, hogy életben tudják tartani magukat és a sarkuk többi csapattagját.
A szoba nyugati oldalára beosztott Priestek a Razorgore kontrollert végig tartsák pajzsolva az 1-es fázis során. Ezzel elkerülhetők a kontrollert érő AOE hatások (például cleave és arcane explosion) miatti sebzésből eredő megszakítások.
Egy priestet kiválasztunk combaton kívül maradó rezzernek. Ez a priest tartózkodjon a szoba legészakibb vagy legdélibb pontján, valamelyik zárt kapu mellett, hogy olyan sokáig maradjon combaton kívül az 1-es fázis során ameddig csak lehetséges. Feladata, hogy rezelje azokat akik meghalnak ebben a fázisban, legalábbis ameddig képes combaton kívül maradni. Amikor végül mégis combatba kerül, ez a priest vándorló healerként működjön és fordítson külön figyelmet a kiteoló warriorokra és hunterekre.
- Rogue-k - Az egyes sarkokhoz rendelt rogue-k feladata, hogy megöljenek minden Orc Mage-et ami az ő sarkukban spawnol és segítsenek be a spawnoló, még nem helyben tartott (CC) Legionnaire-ek besebzésébe, nehogy azok elmásszanak a szoba más részeire. Amint már említettük, a Legionnaire-eket csak akkor szabad megölni, ha nincs Orc Mage akit ölni lehetne, ha épp nem áll rendelkezésre semmilyen helyben tartó módszer (CC) a Legionnaire-ek helyben tartására, szóval úgy egyáltalán csak akkor, ha elkerülhetetlen. Minden sarokban az egyik rogue-t kirakjuk Main Tanknak, így az adott sarok kontrol csapatának többi tagja könnyebben besegíthet a rogue-knak az Orc Mage-ek legyilkolásába.
- Warlockok - Az egyes sarkokhoz beosztott warlockok segítenek leölni az ott spawnoló Orc Mage-eket. A warlockok succubus petet használjanak az 1-es fázisban és a pet seduction képességével segítsenek be a Legionnaire-ek helyben tartásába (CC), akiket aztán majd a kijelölt kiteoló warriorok fognak felszedni. A Warlockok használják azonnali támadásaikat és a seductiont arra, hogy besebezzék a sarkukban spawnoló orkokat, mielőtt azok elmásznának a szoba más részeibe. A warlockok egy célpontra ható, illetve AOE fear képességeiket az 1b fázis során védekezésre használják kizárólag akkor ha feltétlenül szükséges ahhoz, hogy megvédjék a saját sarkuk csapattagjait (különösen a healereket).
Figyeljünk rá, hogy a fear használata megszakíthatja a dragonkineket és Orc Legionnaire-eket kiteoló hunterek és warriorok kiteolását. (Remember: Razorgore kiting is serious business - a ford. megj.)
- Warriorok - A nyugati sarkokhoz beosztott két warrior összegyűjt és tankol annyi CC nélküli Legionnaire-t, amennyit csak lehetséges. A keleti sarkokhoz rendelt két warrior megtámadja a saját sarkában spawnoló első Legionnaire-t és elkezdi kiteolni, majd Piercing Howl, AOE támadások és AOE aggro generáló képességek (mint például Demoralizing Shout) alkalmazásával megtartja rajtuk az aggrót, miközben sarokról sarokra vándorol a teremben az óramutató járásával egy irányban. Amint az egyes kiteoló warriorok olyan sarkokhoz érnek ahol helyben tartott (CC) Legionnaire-ek vannak, az adott warrior ezen Legionnaire-ek közül egy vagy több CC-jét megtöri és aggrózza őket, ezzel hozzáadja a mobokat a meglevő mob vonatához. Előbb-utóbb mindegyik kiteoló warriornak jó hosszú kiteolt mob vonata kell, hogy legyen, akár 10 vagy több Legionnaire-el.
Egy warriort kijelölünk, hogy kontrollálja Razorgore-t.
- Razorgore Assist - A Razorgore Assistnak kijelölt hunter az 1b fázisban a szoba közepére megy, folyamatosan szemmel tartja a négy sarkot és olyan Dragonkint keres, amelyik szabadon mászkál, nincs kiteolva, vagy esetleg ráaggrozott a kijelölt hunter kiteolókon kivül valamelyik másik raid tagra. Ha talált ilyen mobot, kitargetolja és ezt jelzi a Ventrilón is, valamint egy speciális assist makróval szól a Razorgore kontrollernek, hogy Razorgore a lehető leghamarabb sleepelje az Assist aktuális Dragonkin célpontját. A makró valami ilyesmi legyen:
/t RazorgoreControllerNeve Altasd a célpontomat!!!
/cast Scorpid Sting(Rank 1)
/script SpellStopCasting("Auto Shot");
ami "megjelöli" a célpontot egy nagyon alacsony szintű Scorpid Stingel, ezzel jelezve, hogy azt fogja altatni Razorgore. Ez a képesség biztosítja azt is, hogy az Assist nem töri meg a célponton levő esetleges CC-t. (Hmmm, hát remélem ez a makró még működik az 1.10-ben is, úgy tudom a SpellStopCasting funkciót gombnyomáshoz kötötték, bár a druida instant heal makró is ezzel működik és az még megy. - a ford. megj.)
Az Assist ezt a képesség kérést arra is használhatja, hogy kvázi meghosszabbítsa a druidák által a Dragonkinekre rakott sleep hatás időtartamát, így egy kis lélegzetvételhez juttatva a druidákat.
- Razorgore Kontroller - A Razorgore kontroller irányítja Razorgore-t és arra kényszeríti, hogy elpusztítsa az összes tojást a teremben. A kontroller ezt az Orb of Command használatával éri el. Az Orb of Command minden egyes használata 90 másodpercig tart, channeled hatás, tehát ha a Kontroller sebzést kap be, akkor az csökkenti a channelből hátralevő időt. Amíg kontrollálva van, Razorgore 4 képességet tud használni: Destroy Egg, Calm Dragonkin, Fireball Volley és Cleave. A Cleave az egyetlen képesség amit a Kontroller egyszer sem használ.
A Destroy Egg egy rövid hatótávú, célpont nélküli képesség, ami elpusztít Razorgore közelében egy tojást. Varázslási ideje 3 másodperc, ezalatt Razorgore-nak mozdulatlannak kell maradnia. Cooldownja 7 másodperc. Ebből következően kontrol körönként 7-9 tojást kellene elpusztítani.
A Calm Dragonkin egy nagy hatótávolságú, célpontot igénylő képesség, ami egy adott Dragonkint elaltat 30 másodpercre. Azonnali varázslat, így két tojás elpusztítása között 1-2 Dragonkint be lehet altatni, ha sikerül olyan célpontokat találni, amelyek hatótávon belül és Line of Sightban vannak, miközben Razorgore a következő tojás felé megy.
A Fireball Volley egy nagy hatótávolságú, célpont nélküli képesség amely minden egyes használatánál hat a szobában levő összes (vagy majdnem az összes) ork és Dragonkin mobokra. A pórul járt mobok egyenként egy kb. 1000-et sebző tűzgolyót kapnak be, amely megtör minden rajtuk levő CC-t és elég nagy aggrót generál tőlük Razorgore felé. Ezt a képességet egyszer vagy kétszer használjuk majd az 1c fázisban, hogy a szobában levő összes mobról áthúzzuk az aggrót Razorgore-ra. Addig viszont *NEM* használjuk.
Razorgore Calm Dragonkin képessége használatának egyszerűsítésére a Kontroller készítsen egy makrót, amelyben assistolja az erre kijelölt huntert és egyben azonnal el is pukkantja a Calm Dragonkin képességet. Valami ilyesmi legyen mondjuk:
/assist RazorgoreAssistNeve
/script CastPetAction(5);
/t RazorgoreAssistNeve A célpontod altatva van!
Ha szükséges a Kontroller készíthet makrókat a Destroy Egg és a Fireball Volley képességekhez is; ezt úgy lehet, hogy a fenti makróban a CastPetAction() funkcióhívásban használt 5-ös számot 4-esre (Destroy Egg) vagy 6-osra (Fireball Volley) cseréljük.
A Kontroller elsődleges prioritása a tojások elpusztítása, másodlagos prioritása pedig a dragonkinek altatása (amiket a kiválasztott Assist jelöl ki). Ideális esetben a Kontrollernek körönként 8-9 tojást kell elpusztítania az első 3 kontroll körben és így a negyedik kontroll kört jó esetben úgy kezdjük, hogy már csak 4-6 tojás van. Az egyes kontroll körök végén Razorgore ráaggrózik a Kontrollerre, így a biztonság kedvéért nem árt, ha a Kontroller távolabb viszi magától Razorgore-t az egyes kontroll körök vége előtt egy kicsivel.
MEGJEGYZÉS: függetlenül a rá osztott feladatoktól, minden játékos tartsa észben, hogy jobb kiteolni és életben maradni, mint egy helyben állni és meghalni az 1-es fázisban. Szóval ha lerázhatatlan aggrót szerzel valamelyik mobtól és az egyetlen módja az életbennmaradásodnak az, hogy elkezdesz kiteolni, akkor tedd ezt!
Az AggroAlert addon nagyon hasznos lehet az 1b fázisban, mivel ez az addon megmutatja, hogy a jelenlegi célpontod kit támad. Ennek segítségével könnyebben behatárolható, hogy egy adott Dragonkin most éppen szabadon mászkál-e és/vagy ráagrózott-e valakire a kijelölt kiteolókon kívül.
1c fázis – Részletezés
Ha a Kontroller a 4. kontrol kört "jól" kezdi, azaz már csak 4-6 tojás van hátra, köszönhetően annak, hogy csak elhanyagolható megszakításokat szenvedett el odáig, akkor az 1c fázis elején az első dolga az legyen, hogy használja Razorgore Fireball Volley képességét. Ez meg kell, hogy szakítsa az összes CC-t (sheep, sleep, fear, stb.) a szoba minden egyes mobján és rá kell, hogy agrózza az összeset Razorgore-ra, aminek hatására az összes mob azonnal elindul egyenesen Razorgore felé. A Fireball Volley képesség használata után a Kontroller folytatja a tojások elpusztítását, ahogy eddig is tette.
Amint ez a kaotikus alfázis elkezdődik az összes karakter feladata az lesz, hogy tartsa életben Razorgore-t, tartsa életben saját magát és próbálja megállítani/lelassítani az ellenséges mobokat minden lehetséges módon. Ezek a feladatok sok tekintetben fedik egymást.
Razorgore életben tartása érdekében minden lehetséges módon meg kell gátolni, hogy az ellenséges mobok megtámadják őt. Ezt AOE fearekkel, snare-ekkel, lassító hatásokkal, stb. érjük el.
A warriorok meghatározott sorrendben, szervezetten kell, hogy használják az Intimidating Shout képességüket. A soron levő warrior elrohan Razorgore felé és a közelében használja a Shoutot, ezzel a Razorgore közelében levő mobokat elfeareli. A Piercing Howl képességgel kombinálva ezzel a módszerrel jelentős mennyiségű időt nyerhetünk, ami alatt az ellenséges mobok nem tudják támadni Razorgore-t.
A priestek és a warlockok használják hasonlóképpen az AOE fear képességeiket, bár azzal kevésbé drámai hatást érünk el.
A hunterek ha tudnak használjanak Feign Deathet és tegyenek le Frost Trapeket, valamint használják a Scatter Shotot ha lehetőség nyílik rá, hogy ezzel gátolják az ellenséges Dragonkineket.
A rogue-k stunoljanak vagy más módon gátolják a mobok mozgását.
A mage-ek bátran használjanak Blinket, Frost Novát, Cone of Coldot és Blizzardot, hogy lelassítsák az ellenséges orkokat.
A paladinok álljanak készen, hogy Razorgore-ra dobják a Blessing of Protectiont, ha ez szükséges az életben tartásához, miközben Razorgore a szobában elpusztítja az utolsó tojásokat is.
Miután az utolsó tojás is elment a levesbe, Razorgore azonnal max hp-ra töltődik, a szobában az összes megmaradt ork és dragonkin eltűnik és Razorgore egyenesen rátámad a Kontrollerre, aki összetörette vele az utolsó tojást és ezzel megkezdődik a 2. fázis.
2. fázis – Részletezés
Ebben a fázisban magát Razorgore-t kell megölnünk. Ez egy viszonylag egyszerű feladat, a lényeg a jó tankolás, folyamatos healing és (kizárólag) távolsági DPS.
Amint ez a fázis megkezdődik a Kontroller azonnal a szoba délnyugati sarkába megy és ott várja Razorgore-t. Az *ÖSSZES* többi karakter *ELHÚZ* a délnyugati sarokból amikor ez megtörténik és nagy távolságot tart Razorgore-tól miközben az a Kontroller felé mozog.
Miután Razorgore megtámadta a Kontrollert, a csata komolyan elkezdődik. Razorgore a következő támadásokkal és képességekkel rendelkezik:
1. Egy normál közelharci támadás.
2. Egy közelharci cleave.
3. Egy AOE warstomp képesség, ami a közelharci távban levő célpontokat fellöki. Ez a képesség időlegesen csökkenti az aggróját azoknak, akiket fellökött.
4. Conflagration. Ez egy frontális kúp alakú AOE támadás, ami egy csúnya, leszedhetetlen DOT-ot kombinál egy confusion hatással. A DOT tickenként a közelben levő barátságos egységekre is hat, akkor is ha rajtuk nincs ez a DOT. Ez azt jelenti tehát, hogy a conflaggelt célpont körüli karakterek is sebződni fognak tőle. A conflaggelt célpontokat Razorgore abszolút figyelmen kívül hagyja a képesség időtartama alatt. Amikor viszont a hatás véget ér, a conflaggelt áldozatok aggrója azonnal visszaáll a korábbi értékre.
5. Fireball Volley. Körülbelül 20 másodpercenként Razorgore használja a Fireball Volley támadását, ami közepes hatótávolságban (kb. 40 yard) mindenkire (vagy majdnem mindenkire) hat akire Razorgore rálát (Line of Sight). Ez a képesség kb. 1000 hp sebzést okoz. A képességet el lehet kerülni úgy, hogy például bemegyünk az egyik beugróba, vagy az egyik emelvény mögé, vagy egy sarokba, stb., a lényeg az, hogy Razorgore ne lásson ránk. Vagy egész egyszerűen elég messze megyünk, hogy kint legyünk a hatótávból.
6. Razorgore-t nem lehet tauntolni.
Razorgore hatékony öléséhez, 2 MT-nek állandóan rajta kell lennie. Az aggró listát éppen vezető MT Razorgore előtt áll, a másodlagos MT pedig mögötte. Szóval ennek úgy kell mennie, hogy minden alkalommal, amikor Razorgore Conflagrationt használ az aktuális MT-n, akkor utána rögtön forduljon rá a másodlagos MT-re. Amikor az eredeti MT-ről elmúlik a conflagration, Razorgore vagy visszavált rá, vagy (attól függően, hogy a két MT milyen közel volt egymáshoz az aggro listáján a conflag előtt) rajta marad a másodlagos MT-n.
Életbevágóan fontos, hogy az MT-k Razorgore előtt és mögött helyezkedjenek el, nehogy mindkettőjükre egyszerre hasson a Conflagration. Így amikor az egyik MT conflagelődik, az AOE-je nem hat a másikra.
Mivel Razorgore-t nem lehet tauntolni és ezen felül aggró csökkentő képességei is vannak, megfelelő időt kell hagyni a 2-es fázis elején az MT-k számára, hogy aggrót gyűjtsenek, mielőtt a raid támad. Ezalatt használjuk el a combat rezeket és a soulstone-okat, valamint healekkel vagy kötszerekkel nyomjuk fel a raid tagok hp-ját. Az MT-k kivételével mindenki a képességei hatótávja által megengedett lehető legnagyobb távolságban legyen Razorgore-tól, hogy ne szopja be a Conflagration-t.
Miután megfelelő időt hagytunk az MT-knek az aggró gyűjtésre, a raid szépen kinyírja *KIZÁRÓLAG* távolsági támadások használatával. Razorgore közelharci távjában egyedül az MT-k és esetleg Judgementet alkalmazó paladinok lehetnek; rogue-k illetve más közelharci kasztok számára túl veszélyes közelharci távban lenni a conflaggelt áldozatok által előre nem látható helyeken okozott AOE sebzések miatt, nem is beszélve Razorgore fellökést okozó warstomp képességéről.
Összefoglalás
A Razorgore The Untamed csata egyértelműen a legbonyolultabb és legnehezebb csata, ami jelenleg a World of Warcraft világában van. Minden résztvevőnek speciális feladata van, és mindenkinek képességei legjavát kell nyújtania, a lehető legkevesebb hibával.
A kezdeti pull után, a folyamatosan spawnoló mobokat meg kell ölni, kiteolni, vagy CC-zni, hogy biztonságban legyen a raid ameddig csak lehetséges. Ezalatt Razorgore-t mind controlláljuk és rákényszerítjük, hogy elpusztítsa a szobában található tojásokat.
Miután a tojások megsemmisültek, Razorgore-t magát kell megölnünk.
És ha mindenki koncentrál és végrehajtja a feladatait, a végeredmény: A NAGY KÖVÉR LOOT!